مرکز فرهنگی هنری شماره 5 اندیمشک یک نوبته

این مرکز از سال 1394 فعالیت خود را در یک بنای نو ساز آغاز کرده و تا این لحظه فعالیت خود را در این مکان با کارگاه های فرهنگی ، هنری و ادبی ادامه داده است.

در حال حاضر این مجموعه با مساحت 875 متر مربع  دارای :

یک سالن نمایش ، یک سالن مطالعه ، دو اتاق مخصوص برگزاری کلاس های هنری و ادبی، 1 خانه سرایداری ، 2 سرویس بهداشتی، 2 انبار   و با 3892 جلد کتاب و با مجموع 468 عضو دختر و پسر  می باشد.

خدمات مرکز : کارگاه های فرهنگی  ، هنری  و ادبی  ویژه اعضا حقیقی و مجازی با گروه سنی 6 تا 17 سال 

پرسنل مرکز شامل : مربی مسئول فرهنگی ، یک نیروی خدمات، یک مربی ادبی و یک مربی هنری

خدمات فراگیر : ندارد.

روز و ساعت فعالیت : مرکز یک شیفت همه روزه بجز روزهای تعطیل صبح ها از ساعت 7:30  الی 13:30

روزهای فرد اعضا دختر و روزهای زوج اعضا پسر

شرایط عضویت در مرکز : داشتن حداقل سن 6 سال تمام تا 17 سال  و پرداخت شهریه 12 هزار تومان برای عضویت در مرکز حقیقی

 

نشانی : اندیمشک – کوی فرهنگیان – جنب پارک دولت  .  روبروی ریل راه آهن .

تلفن :  42691430 – 061

مسئول مرکز : خانم فهیمه کمال فر

 

اخبار مرکز:

 

  • 1400/02/01 - 12:13
  • تعداد بازدید: 5776
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
عاطفه رنگ‌آمیز طوسی شاعر و منتقد ادبی

آهنگ درونی و موسیقی، چاشنی شعر است

عاطفه رنگ‌آمیز طوسی شاعر و منتقد ادبی معتقد است: یک شاعر باید شعر خویش را با موسیقی ظاهری یا باطنی ادغام کند، چراکه موسیقی چاشنی شعر است و عدم وجود آن، اثر را به یک یادداشت ادبی بدل می‌کند، در واقع تنظیم موسیقی و شکستن جملات می‌تواند شاعرانگی بیشتری به اثر بدهد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، عاطفه رنگ‌آمیز طوسی شاعر خراسانی در پنجمین نشست مجازی انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آبادان و خرمشهر، ضمن بیان اینکه حفظ کردن اشعار و روخوانی آن‌ها با صدای بلند می‌تواند در یادگیری و رعایت وزن و موسیقی مؤثر باشد، گفت: تغییر جای فعل، جابه‌جا کردن کلمات و حذف واژگان اضافی در راستای رعایت ریتم و موسیقی موجب گوش‌نواز بودن اثر می‌شود.

رنگ‌آمیز طوسی در مورد عاطفه در شعر توضیح داد: در مواجهه با شعر، بیش از هر چیز، احساس لطیف و شاعرانه، مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین، یک شاعر باید تصویر درست و کاملی از احساس خویش ارائه دهد به‌گونه‌ای که برای خواننده باورپذیر باشد.

کارشناس بخش مکاتبه‌ای واحد آفرینش‌های ادبی کانون استان خراسان رضوی، جسارت زبانی و صداقت شاعرانه را برای سرودن ضروری دانست و اضافه کرد: شاعر باید با خویش و با مخاطب صادق باشد و از حدود باورپذیری خارج نشود. به این معنی که روایتگر خویش باشد و موجبات همزادپنداری مخاطب با خود را، فراهم کند.

او توضیح داد: کلمه‌ها قدرت انتقال بالا دارند و حتی وقتی تجربه‌ی کمی در وادی نوشتن داشته باشیم کلمات حرف و فکر و احساس ما را انتقال می‌دهند. پس باید توجه داشته باشیم که حتی راجع به موضوعات تکراری به‌گونه‌ای بنویسیم که در قالب همزاد پندری، مخاطب بتواند محتوای اثر را با تجربه‌های خویش تطبیق دهند.

مؤلف کتاب «از روزهای نیستی و باران» در ادامه به لزوم رعایت نکات زبانی در شعر اشاره کرد و گفت: در سرودن، استفاده از کلمات رایج در زبان امروز، خلق تصاویر قابل‌درک و باورپذیر، بازنگری و ویرایشات زبانی، ایجاد هماهنگی بین اجزا و عناصر شعر و کاربرد زبان روز، اهمیت فراوان دارد.

موسیقی شعر، رعایت جایگاه و ماهیت قافیه و ردیف، ساختمان شعر و معرفی کتاب‌های کاربردی، ازجمله موارد دیگری بود که رنگ‌آمیز طوسی در این جلسه به تشریح آن‌ها برای نوجوانان شرکت‌کننده در این نشست پرداخت.

بر اساس این گزارش، ام‌البنین عباسی اصل، شیما تمیمی، آتنا دریس، زینب شهیبی، عاطفه علوانی، و شکیبا جلیلیان، ازجمله نوجوانانی بودند که در این نشست به اشتراک‌گذاری و خوانش آثار خود پرداختند.

گفتنی است: پنجمین نشست انجمن شاعران نوجوان آیینه‌های ناگهان حوزه‌ی آبادان و خرمشهر، در صفحه‌ی مجازی این انجمن با حضور، عاطفه رنگ‌آمیز طوسی شاعر و منتقد خراسانی، کارشناس و مربیان آفرینش‌های ادبی کانون خوزستان و جمعی از شاعران نوجوان مراکز کانون آبادان و خرمشهر، برگزار شد.

این رویداد مجازی با سرپرستی حمیده عدنانی و با نقد و بررسی کامل و دقیق آثار اعضا به کار خود پایان داد.

 

کلمات کلیدی

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت